Pressearbeit / Media Deutschland:
Shack Media Promotion Agency
Tom Redecker - Postfach 1627 - 27706 Osterholz-Scharmbeck
Tel.: 04791-980642 - Fax: 04791-980643 [email protected]  www.shackmedia.de

Automatically scanned from the original press reviews by an OCR software, the text files in our Press Archive may contain errors and mutilations. We will eliminate these errors whenever time allows. We apologize for any inconvenience. 

Pressearbeit / Media Deutschland: Shack Media Promotion Agency Tom Redecker - Postfach 1627 - 27706 Osterholz-Scharmbeck Tel.: 04791-980642 -  Fax:... read more »
Close window
Bear Family Records Press Archive

Pressearbeit / Media Deutschland:
Shack Media Promotion Agency
Tom Redecker - Postfach 1627 - 27706 Osterholz-Scharmbeck
Tel.: 04791-980642 - Fax: 04791-980643 [email protected]  www.shackmedia.de

Automatically scanned from the original press reviews by an OCR software, the text files in our Press Archive may contain errors and mutilations. We will eliminate these errors whenever time allows. We apologize for any inconvenience. 

Presse Archiv - Colin Hicks Sexy Rock - The Brits Are Rocking Vol.4 - keys and chords

Presse Archiv - Colin Hicks Sexy Rock - The Brits Are Rocking Vol.4 - keys and chords
Het Duitse Bear Family plaatst in de serie ‘The Brits Are Rocking’ artiesten in de spots die in Engeland de in Amerika ontstane rock-‘n-roll gestalte gaven. Eerder kwamen reeds aan bod, Tommy Steele (vol. 1), Billy Fury (vol. 2), King Size Taylor (vol. 3) en nu dus Colin Hicks. De naam Hicks zal misschien niet onmiddellijk bij iedereen een belletje doen rinkelen, maar Colin is de kleine broer van Tommy Hicks en die oogstte dan weer succes als Tommy Steele.

In Amerika was in de fifties de rock-‘n-roll aan een serieuze opmars begonnen. En als het regent in de States, dan druppelt het in Engeland. Alhoewel het druppelen moet je niet letterlijk nemen, want veel van de Britse artiesten moesten niet onderdoen voor hun Amerikaanse collega’s. Akkoord wat de songkeuze betreft, waren de Britten vaak aangewezen op covers van songs die in het land van Uncle Sam scoorden. De manier waarop ze die brachten, verschilde wel van het origineel, zeg maar dat ze vaker lekker wat agressiever klonken. Dit is ook van toepassing op Colin. Hiervan krijg je al dadelijk een voorsmaakje bij de eerste track, waar de drums voor een enorme explosie zorgen. Ook schrok Hicks niet terug van een originele aanpak. Een mooi voorbeeld hiervan is zijn versie van de Ray Charles’ klassieker ‘Hallelujah I Love Her So’.