Pressearbeit / Media Deutschland:
Shack Media Promotion Agency
Tom Redecker - Postfach 1627 - 27706 Osterholz-Scharmbeck
Tel.: 04791-980642 - Fax: 04791-980643 [email protected]  www.shackmedia.de

Automatically scanned from the original press reviews by an OCR software, the text files in our Press Archive may contain errors and mutilations. We will eliminate these errors whenever time allows. We apologize for any inconvenience. 

Pressearbeit / Media Deutschland: Shack Media Promotion Agency Tom Redecker - Postfach 1627 - 27706 Osterholz-Scharmbeck Tel.: 04791-980642 -  Fax:... read more »
Close window
Bear Family Records Press Archive

Pressearbeit / Media Deutschland:
Shack Media Promotion Agency
Tom Redecker - Postfach 1627 - 27706 Osterholz-Scharmbeck
Tel.: 04791-980642 - Fax: 04791-980643 [email protected]  www.shackmedia.de

Automatically scanned from the original press reviews by an OCR software, the text files in our Press Archive may contain errors and mutilations. We will eliminate these errors whenever time allows. We apologize for any inconvenience. 

Press Archive- Big Joe Turner - The Complete Boss Of The Blues (2-CD) - Back to the Roots, Holland
Press Archive- Big Joe Turner - The Complete Boss Of The Blues (2-CD) - Back to the Roots, Holland
The post-rocker I am still has mixed feelings about (Big) Joe Turner on Atlantic Records. He's often identified as the archetype of the 'shouter' and a transition artist between rhythm and blues and rock 'n' roll ('Shake, Rattle And Roll', 'TV Mama' and other 'Flip Flop And Fly's'). This beautiful re-release rattle and roll/TV mama and other Flip, flop and fly), this beautiful re-release of New York sessions from 1956 (two versions: stereo and mono + an unpublished one) pretends him as he is: a beautiful Kansas City jazz-swinging stylist - the title is explicit - surrounded by musicians from Count Basie and Duke Ellington, loved by the Ertegun family. Pete Johnson masterfully plays the boogie blues piano. An accompanying guitar, the lecterns, the brass section in white tuxedos that one can easily imagine leaning against the stage, the white dancers and the champagne...
Press Archive- Big Joe Turner - The Complete Boss Of The Blues (2-CD) - Goldmine
Press Archive- Big Joe Turner - The Complete Boss Of The Blues (2-CD) - Goldmine

Big Joe Turner The Complete Bass Of The Blues ***** Das 1956er-Album des Blues-Shouters, erweitert
Es waren die famosen Boswell Sis-ters, die 1934 zum Soundtrack der frivolen Komödie „Transatlantic Merry-Go-Round" den Song „Rock And Roll" beisteuerten. Die Gelehr-ten werden sich dennoch immer dar-über streiten, ob „Good Rocking To-night" von Wynonie Harris, Goree Carters „Rock Awhile" oder „Ro-cket 88" von Ike Turner den Urknall für allen Rock'n'Roll auslöste. Gesi-chert ist in jedem Fall, dass Jazz- und Blues-Veteran Joseph Vernon „Big Joe" Turner Jr. mit dem von Jesse Stone komponierten „Shake, Rattle And Roll" einen so nie erwarteten Erfolg hatte.

An den knüpften Bill Haley und Elvis Presley mit eigenen Aufnahmen des Songs umgehend an. Songwriter-Legende Doc Pomus spä-ter über diese Phase im Schaffen des Sängers: „Rock and roll would have never happened without him." Aber der Jahre zuvor von Ahmet Ertegun entdeckte und unter Vertrag genommene Blues-Shouter mit der mächtigen Stimme blieb auch da-nach seiner ersten Liebe treu. Seit 1951 Stammgast in den Top Ten der Rhythm-&-Blues-Hitparade, sah er keinen Grund, seine Fan-Gemeinde zu verprellen. Als er sich 1956 mit Jerry Wexler, Nesuhi Ertegun und Musikern von Count Basies Orchester an die Aufnahmen zu seiner neuen LP machte, war das auch eine „senti-mental journey" zurück zu seinen musikalischen Anfängen, waren Songs wie „Roll 'Em Pete" und „How Long Blues" lange in seinem Reper-toire, der „St. Louis Blues" in der DNA des Musikers aus Kansas City.

Der von Basie ausgeliehene Arrangeur war verantwortlich dafür, dass die für die Sessions verpflichteten Jazzmusiker sich auch mit Soli profi-lieren durften - und das auch bei Popsongs der frühen 30er Jahre wie „You're Driving Me Crazy", „I Want A Little Girl" und „Pennies From Hea-ven". Die damals eingespielte Cover-version des Bing-Crosby-Hits (ur-sprünglich nicht auf dem Album) findet man hier neben diversen an-deren Outtakes, die Aufnahmen im Ping-Pong-Stereo- und auch im Mono-Mix exzellent überspielt. (Bear Family)

Press Archive- Big Joe Turner - The Complete Boss Of The Blues (2-CD) - Recordreview
Conclusion

In this set, Bear Family Records has created the ultimate package for this album. The combination of Ernie Wilkins’ arrangements, Jerry Wexler and Nesuhi Ertegun’s production and Turner’s roaring vocals alongside his backing band helped to shape the success of the original album. Colin Escott and the team at Bear Family have continued their legacy. Boasting pristine sound quality, attractive packaging and an abundance of bonus material, this is worth picking up if you’re looking to discover or rediscover a huge contribution to Big Joe Turner’s catalogue.